Mahindra e2o: Samochód przyjazny środowisku
Mahindra e2o: samochód przyjazny dla środowiska
Mahindra e2o to samochód całkowicie elektryczny, który został zaprojektowany i wyprodukowany przez elektryczny oddział rodzimego producenta samochodów - Mahindra Reva. Nie tak dawno temu, samochód został pokazany jako koncepcja o nazwie NXR podczas Auto Expo i od momentu odsłonięcia, był niecierpliwie oczekiwany, aby przejść do produkcji. Samochód został uruchomiony w końcu dla potencjalnych nabywców w połowie 2013 roku i został oznaczony z ceną Rs. 4.80 lakh - Rs. 6.40 lakh. Z perspektywy, Mahindra e2o może nie zadziwiać wszystkich, ale to on jest wewnątrz samochodu, który ma znaczenie. Bateria stuknięty pod maską tego zielonego samochodu jest dłuższy-życie, przyjazny dla środowiska i oferują większy zakres odległości niż jakiekolwiek inne normalne baterie obecne w innych samochodach w Indiach. Samochód jest dostępny do sprzedaży w dwóch trymestrach, a mianowicie - T01, który jest modelem bazowym i T2, który jest premia.
Mahindra e2o jest wyposażony w 3-fazowy silnik indukcyjny, który zapewnia moc wyjściową 19 KM w modelu podstawowym i 25 KM w wariancie premium. Maksymalny moment obrotowy jest jednak prawie taki sam w obu wariantach i wynosi 53 Nm. Akumulatory zastosowane w samochodzie to 48V bezobsługowe akumulatory litowo-jonowe, które są uważane za bardziej niezawodne i przyjazne dla środowiska niż jakiekolwiek inne. Skrzynia biegów w obu modelach jest automatyczna, co zapewnia kierowcy wygodę płynnej zmiany biegów. Cała energia do silnika indukcyjnego jest dostarczana przez baterie litowo-jonowe, które zajmują tylko 5 godzin, aby uzyskać w pełni naładowane i oferują zakres 100 km do samochodu w pełnej pojemności. Sine, nie ma konwencjonalnego typu paliwa lub silnika zamontowanego w samochodzie, dlatego emisje nie są niebezpieczne i znacznie bezpieczniejsze dla środowiska.
Ogólne wymiary tego elektrycznego samochodu hatchback są mierzone na 3280 mm na długość, 1514 mm na szerokość, 1560 mm na wysokość i 1198 mm na rozstaw osi. Ma przyzwoity prześwit 170 mm, a jego waga jest mierzona na mniej niż 900 kg. W samochodzie zastosowano podwozie z 3 strefami zgniotu oraz panel nadwozia o podwyższonej odporności na wgniecenia, co zapewnia bezpieczeństwo pasażerom. W pełnym gazie, samochód może osiągnąć prędkość maksymalną prawie 130 kmph i jest wyposażony w konfigurację hamulców typu tarcza-bęben, aby jeszcze bardziej wzmocnić jego aspekt bezpieczeństwa. Zawieszenia z przodu są typu McPherson Strut z Anti Roll Bar na przedniej osi i trailing link ze sprężyną śrubową nad tłumikiem z tyłu. Warto zauważyć, że samochód wykorzystuje hamowanie odzyskowe, aby również naładować baterię, podczas gdy samochód jest zwalnianie.
Mahindra e2o posiada również nowoczesny sprzęt wewnątrz dla wygody i rozrywki pasażerów. Funkcje przycisku silnika push start, zdalne zwolnienie klapy, elektryczne szyby, ORVMs, nawigacja GPS, system informacji kierowcy, system Infotainment i Reva App Store są dostarczane w samochodzie. Dla celów bezpieczeństwa pasażerów, przepisy follow-me-home reflektory, kamera parkowania tyłem i pomoc, podwójne belki uderzeniowe slajdów, immobiliser, pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów i tylny deflektor są podane w samochodzie, jak również. Dzięki niskim kosztom eksploatacji, bezobsługowym akumulatorom, przyjaznej dla środowiska emisji spalin i wydajnej pracy, Mahindra Reva stworzyła przyszłość motoryzacji z modelem e2o.
Zobacz
Jak szeroki jest przeciętny samochód? (Średnia...
Samochody poruszające się po współczesnych drogach są szersze niż kiedykolwiek wcześniej...
Kod P0405 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak...
Lampka kontrolna "Check Engine" znów zapala się na desce rozdzielczej, a Ty z frustracją...
Jak usunąć korki mrożące lub korki rdzeniowe...
O korkach przeciwzamrożeniowych i korkach rdzeniowych nie mówi się zbyt często, ale są one...