Polecamy

Czysty przewodnik po wygodnych samochodach dla dużych ludzi

10 najlepszych małych samochodów w Indiach

Moto poradnik

Kod P0193: Znaczenie, przyczyny, objawy (i jak naprawić)

Kod usterki P0193 jest zapisywany w pamięci kodów usterek, gdy jednostka sterująca silnika rozpozna zbyt wysoki sygnał z czujnika ciśnienia w szynie paliwowej.

Przyczyny tego mogą być różne, a w tym artykule dowiesz się, co musisz wiedzieć o kodzie usterki P0193.

Spis treści pokaż Kod P0193 Definicja Co oznacza kod P0193? Objawy kodu usterki P0193 Przyczyny kodu P0193 Jak poważny jest kod P0193? Jakie naprawy mogą naprawić kod P0193? Najczęstsze błędy diagnostyki kodu P0193 Zalecane narzędzia do diagnostyki Jak zdiagnozować kod usterki P0193 Szacunkowy koszt naprawy Powiązane kody usterek P0193

Kod P0193 Definicja

Czujnik ciśnienia w szynie paliwowej - wysokie wejście w obwodzie

Co oznacza kod P0193?

Kod P0193 oznacza, że jednostka sterująca silnika otrzymuje zbyt wysoki sygnał z czujnika ciśnienia w szynie paliwowej. Oznacza to, że sygnał jest powyżej wstępnie skalibrowanego limitu przez wstępnie skalibrowany czas określony przez producenta.

Z technicznego punktu widzenia może to oznaczać, że albo ciśnienie paliwa jest zbyt wysokie, albo wystąpił problem z sygnałem z czujnika ciśnienia w szynie paliwowej.

Symptomy kodu usterki P0193

W większości przypadków, gdy wystąpi kod P0193, najprawdopodobniej na desce rozdzielczej będzie widoczna tylko kontrolka "check engine". Może się również zdarzyć, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, co powoduje problemy z wydajnością samochodu i czarny dym z rury wydechowej.

Objawy kodu P0193 obejmują:

  • Lampka kontrolna silnika
  • Brak mocy
  • Trudny rozruch
  • Czarny dym z rury wydechowej
  • Problemy z wydajnością

Przyczyny kodu P0193

W większości przypadków kod P0193 jest spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia w szynie paliwowej lub przerwanym przewodem. Jednak w niektórych przypadkach ciśnienie w szynie paliwowej może być zbyt wysokie z powodu wadliwego regulatora ciśnienia paliwa lub podłączonych do niego przewodów podciśnieniowych. Kod P0193 może być przyczyną któregokolwiek z następujących problemów:

  • Uszkodzony czujnik ciśnienia w szynie paliwowej
  • Uszkodzone przewody czujnika ciśnienia paliwa
  • Uszkodzone złącza czujnika ciśnienia paliwa
  • Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
  • Nieszczelne przewody podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa
  • Wadliwe ECU

Jak poważny jest kod P0193?

Średni - kod P0193 najprawdopodobniej nie spowoduje żadnych problemów z samochodem poza zapaleniem się kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej. Może jednak wystąpić problem z ciśnieniem paliwa, co spowoduje problemy z wydajnością silnika. Może to również spowodować uszkodzenie silnika w dłuższej perspektywie.

Po wyświetleniu kodu P0193 należy jak najszybciej udać się do warsztatu w celu jego naprawy. Holowanie najprawdopodobniej nie będzie konieczne.

Jakie naprawy mogą usunąć kod P0193?

  • Wymień czujnik ciśnienia paliwa
  • Wyczyść wtyczki złącza czujnika ciśnienia paliwa
  • Naprawić okablowanie czujnika ciśnienia paliwa
  • Wymień przewody podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa
  • Wymień regulator ciśnienia paliwa
  • Wymienić jednostkę sterującą silnika

Najczęstsze błędy diagnozy kodu P0193

Najczęstszym błędem podczas diagnozowania kodu P0193 jest rozpoczynanie od problemów związanych z ciśnieniem paliwa.

W większości przypadków kod P0193 jest związany z wadliwym sygnałem czujnika ciśnienia paliwa spowodowanym przez uszkodzony czujnik. W niektórych rzadkich przypadkach może to być problem ze zbyt wysokim ciśnieniem paliwa.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Diagnostyczne narzędzie skanujące OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych
  • Manometr do pomiaru ciśnienia paliwa

Jak zdiagnozować kod usterki P0193?

W ten sposób profesjonalista zdiagnozowałby kod P0193. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy lub narzędzi, możesz mieć trudności z wykonaniem tej instrukcji.

  1. Podłącz skaner OBD2 i sprawdź, czy nie ma innych powiązanych kodów usterek.
  2. Sprawdź sygnał ciśnienia paliwa w danych bieżących z urządzenia diagnostycznego na biegu jałowym. Sprawdź, czy wartość ciśnienia zmienia się podczas zwiększania obrotów. Jeśli pozostaje nieruchoma, najprawdopodobniej jest to uszkodzony obwód czujnika. Jeśli się zmienia, ale jest zbyt wysoka w stosunku do obrotów, najprawdopodobniej uszkodzony jest regulator ciśnienia paliwa lub przewody podciśnienia do niego. W razie potrzeby wymień je.
  3. Wyjmij wtyczkę złącza z czujnika ciśnienia paliwa i sprawdź, czy nie ma śladów korozji.
  4. Sprawdź wzrokowo okablowanie, czy nie ma widocznych uszkodzeń.
  5. Zmierz czujnik ciśnienia paliwa, korzystając ze schematu pomiarowego zamieszczonego w instrukcji naprawy konkretnego modelu samochodu. Wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony.
  6. Wykonaj ten sam pomiar w kierunku czujnika od strony wtyczki jednostki sterującej silnika. Napraw okablowanie, jeśli uzyskasz stamtąd dziwne wartości - ale sygnały podczas pomiaru na czujniku są w porządku.
  7. Ręcznie sprawdź ciśnienie paliwa i wymień regulator ciśnienia paliwa lub przewody podciśnienia, jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie.
  8. Wymień czujnik ciśnienia paliwa, nawet jeśli wynik testu jest pozytywny.
  9. Wymień moduł sterowania silnikiem.

Szacunkowy koszt naprawy

Poniżej znajduje się lista niektórych typowych napraw związanych z kodem P0193. Ceny obejmują koszty robocizny i części, ale nie obejmują kosztów diagnostyki.

  • Wymiana czujnika ciśnienia paliwa - od 40 do 100 USD
  • Naprawa przewodów czujnika ciśnienia paliwa - od 20 do 70 USD
  • Wymiana regulatora ciśnienia paliwa - od 50 do 150 USD
  • Wymiana przewodu regulatora ciśnienia paliwa - od 10 do 30 USD

Powiązane kody usterek P0193

P0190 Kod usterki OBD-II: Nieprawidłowe działanie obwodu czujnika ciśnienia w szynie paliwowej

Zobacz

Jak szeroki jest przeciętny samochód? (Średnia...

Samochody poruszające się po współczesnych drogach są szersze niż kiedykolwiek wcześniej...

Kod P0405 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak...

Lampka kontrolna "Check Engine" znów zapala się na desce rozdzielczej, a Ty z frustracją...

Jak usunąć korki mrożące lub korki rdzeniowe...

O korkach przeciwzamrożeniowych i korkach rdzeniowych nie mówi się zbyt często, ale są one...